Oto 3 najważniejsze trendy, które będą kształtować reklamę cyfrową w 2023 roku
Zdaniem uczestników debaty IAB, w tym Marii Ramiro z Huawei, sektor reklamy cyfrowej przechodzi obecnie ogromne zmiany: od wycofania plików cookie stron trzecich w niektórych przeglądarkach, po zmiany w zachowaniach konsumentów. Dlatego reklamodawcy są zmuszeni do przyjęcia elastycznego podejścia.
Podczas niedawnego wydarzenia Virtual Programmatic Day, zorganizowanego przez Interactive Advertising Bureau (IAB) Europe, eksperci omówili 2022 rok w dziedzinie reklam programatycznych i wskazali główne wyzwania oraz trendy, jakie czekają branżę w nadchodzącym roku. Zdaniem uczestników debaty IAB, w tym Marii Ramiro z Huawei, sektor reklamy cyfrowej przechodzi obecnie ogromne zmiany: od wycofania plików cookie stron trzecich w niektórych przeglądarkach, po zmiany w zachowaniach konsumentów. Dlatego reklamodawcy są zmuszeni do przyjęcia elastycznego podejścia, aby dotrzeć, zaangażować i utrzymać odbiorców.
|
Sprzedaż usług i produktów online oznacza konkurowanie nie tylko z innymi markami na rynkach lokalnych, ale także na arenie międzynarodowej, co ma wpływ na koszt pozyskania użytkownika. Tendencja do korzystania z wielu urządzeń oraz kanałów prowadzi do wzrostu wskaźnika rezygnacji i utrudnia retencję użytkowników. Dlatego w 2023 roku kluczowa będzie umiejętność utrzymania ich poprzez głębokie interakcje z wieloma punktami styku na wszystkich inteligentnych urządzeniach i w usługach lokalizacyjnych.
#1 Łapanie mikromomentów na wielu urządzeniach
Rok 2022 był dla branży rollercoasterem. Zaczęło się optymistycznie, gdy miejsca pracy zostały ponownie otwarte, a reklamodawcy skupili się na ponownym dotarciu do konsumentów w biurach. Bardzo szybko stało się jednak jasne, że praca hybrydowa pozostanie z nami i zamiast powracać do korzystania z jednego lub dwóch urządzeń, konsumenci będą używać wielu urządzeń, w wielu miejscach.
– Użytkownicy są teraz rozproszeni nie tylko na różnych urządzeniach, ale także w wielu kanałach. Współczynnik rezygnacji konsumentów z jednej platformy jest zbyt wysoki i wiemy, że są oni bardziej skłonni do zakupu produktu, jeśli zetknęli się z przekazem w wielu kanałach. W Huawei dostosowaliśmy naszą ofertę tak, aby zawierała spersonalizowane reklamy nie tylko na laptopach i tabletach, ale także na smartfonach, urządzeniach audio oraz w kanałach informacyjnych, na stronach Asystenta lub Wyszukiwarki Huawei. Dzięki temu reklamodawcy mogą docierać do użytkowników w mikromomentach i wzmacniać ich zaangażowanie – powiedziała Maria Ramiro, WEU Head of Huawei Ads Business Development.
#2 Personalizowane i innowacyjne reklamy
Paneliści IAB przyznali, że wyzwania związane ze „środowiskami bez plików cookie” i obecny klimat gospodarczy spowodowały niepewność wśród reklamodawców. Jednak w ciągu ostatniego roku pojawił się większy nacisk na pomiary i metryki – trend ten będzie także widoczny w 2023 roku. Przyszłością dla marek są trafne, kontekstowe reklamy, które automatycznie będą bardziej spersonalizowane. Jeden z członków panelu zwrócił uwagę, że ze względu na zmiany gospodarcze i technologiczne marki mają coraz większy apetyt na bardziej holistyczne podejście.
Przykładem tego jest platforma Huawei Ads, która opiera się na danych zarówno zewnętrznych, jak i własnych, które obsługują 3 rodzaje reklamy (AppGallery, reklamy displayowe i reklamy w Wyszukiwarce Petal). W ciągu ostatnich dwóch lat Huawei dziewięciokrotnie zwiększył liczbę reklamodawców, z którymi współpracuje, dzięki zdolności platformy do dostarczania innowacyjnych reklam.
– Użytkownicy potrzebują nowych doświadczeń na urządzeniach, z których korzystają na co dzień. Możemy zaoferować im funkcję rozpoznawania obrazu, która umożliwia wyszukiwanie artykułów i zakup w czasie rzeczywistym; wykorzystujemy rzeczywistość rozszerzoną i wirtualną wraz ze sprzętem Internetu Rzeczy do opracowywania nowych sposobów wyświetlania reklam, a nawet zapewniamy rozpoznawanie głosu i inteligentne tłumaczenia, aby poprawić doświadczenia związane z zakupami online – dodała Maria Ramiro.
#3 Zrównoważony rozwój napędzi zmiany
Zrównoważony rozwój pojawił się jako jeden z priorytetów w ankiecie IAB przeprowadzonej po sesji panelowej wśród członków organizacji. Na pytanie: „jaki będzie główny priorytet dla branży programmatic w 2023 roku” 29% ankietowanych wybrało opcję „rozwiązania dla plików cookie innych firm”, 20% postawiło na „nowe kanały” 20%, a „zrównoważony rozwój” wskazało 13% głosujących.
Huawei wierzy, że technologia może przyczynić się do stworzenia lepszego, bardziej zrównoważonego świata. Czekają nas zmiany w technologiach takich jak header bidding, który zmniejsza opóźnienia i poprawia wydajność platform, stron internetowych i aplikacji. 5G poprawi również wymianę danych i ograniczy opóźnienia. Wkrótce 5G stanie się niezbędnym elementem zrównoważonego rozwoju dla każdej cyfrowej platformy reklamowej.
Innowacyjna platforma Huawei Ads
Huawei postrzega powyższe wyzwania jako szansę na rozwój i wdrażanie innowacji. Firma jest obecna w ponad 170 krajach i dysponuje skutecznymi sposobami dotarcia do użytkowników, zwłaszcza w Europie. W nadchodzącym roku Huawei Ads zapewni ogromną wydajność i obniży koszty zakupu mediów dla partnerów reklamowych, ponieważ jest w stanie agregować dane z całego ruchu na swoich urządzeniach. W dodatku, korzystając z rozległego ekosystemu stojącego za platformą Huawei Ads i pakietów wsparcia udostępnianych przez Huawei, reklamodawcy zmniejszają utratę użytkowników o 10%.
Takie podejście sprawia, że w 2023 roku Huawei Ads będzie partnerem dla reklamodawców i marek, którzy chcą dotrzeć do masowego odbiorcy na dowolnym urządzeniu, zapewniając najbardziej trafne i spersonalizowane reklamy.
Nadesłał:
Mateusz Rogowski
|
Wasze komentarze (1):
-
~Molly, 2022-12-30 07:41:16
Dostałam telefon huawei pod choinkę, zobaczę jak z tymi reklamami. Ale sam telefon dokładnie taki jak chciałam.