Nowe trendy w handlu elektronicznym w Europie


2022-06-28
Cyfrowe portfele zdobywają Niemcy, podczas gdy PayPal wciąż dominuje we Włoszech
Przeczytaj również:
Nowe trendy w płatnościach e-commerce ewoluują, wynika  z najnowszego raportu sporządzanego przez europejską Grupę Nexi. Niemieccy konsumenci wybierają e-portfele zamiast dotychczas preferowanego fakturowania i płatności przelewem. Natomiast silną popularnością we Włoszech cieszy się wciąż PayPal, który jest preferowany przez połowę kupujących.  

Konsumenci w Finlandii wydali na zakupy w sieci w 2021 roku ponad 8,7 mld euro. W Danii było to 14 mld euro; w Norwegii 15,7 mld euro; w Szwecji 22,5 mld euro; w Austrii 23,2 mld euro oraz 31,4 mld euro w Szwajcarii. Europejskimi liderami okazały się Włochy z 186,7 mld euro i Niemcy z wydatkami rzędu 190 mld euro. Łączna wartość wydatków na zakupy online wyniosła prawie 500 miliardów euro. 

Niemieccy konsumenci prawie zawsze wybierają płatność za pomocą portfel elektronicznych. 39 proc. preferuje właśnie taką metodę, 23 proc wciąż woli regulować faktury w tradycyjny sposób za pomocą przelewu. Austria podziela niemieckie zamiłowanie do e-portfeli (25 proc.), stawiając na prostotę, bezpieczeństwo i szybkość.

Natomiast we Włoszech konsumenci zdecydowanie preferują PayPal (50 proc.), przy czym 58 proc. wskazuje bezpieczeństwo jako kluczowy czynnik przy podejmowaniu decyzji dotyczącej formy płatności. Drugą ulubioną włoską opcją są karty płatnicze – 19 proc.

Duńscy konsumenci w przeważającej mierze preferują płatności kartą kredytową (51 proc.), ale ponad jedna trzecia (34 proc.) korzysta z popularnej w Danii aplikacji MobilePay. Finowie nadal preferują „tradycyjne” technologie transakcyjne, jak przelewy bankowe online (34 proc.) czy karty kredytowe (24 proc.). Duża popularnością w Skandynawii cieszą się lokalne metody płatności, jak VIPPS w Norwegii (23 proc.) czy Swish w Szwecji (19 proc).

– Raport Nexi European eCommerce 2021 pokazuje, że konsumenci oczekują, sprawdzonych, bezpiecznych i wygodnych form płatności. – mówi Omar Haque, Head Group E-commerce w Nexi Group. – Kupujący mają większe zaufanie do nabywania produktów online niż przed pandemią, co w niespotykany dotąd sposób przełoży się na demokratyzację zakupów online we wszystkich kategoriach produktowych w Europie. Co ciekawe ​​konsumenci porzucają koszyk, jeśli na przykład nie otrzymują możliwości skorzystania z preferowanej opcji płatności. 



Nadesłał:

Parol PR

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl