Koloseum prezerwatyw na konferencji IT – niestandardowa promocja programu antywirusowego


Koloseum prezerwatyw na konferencji IT – niestandardowa promocja programu antywirusowego
2014-09-17
Tegoroczna edycja konferencji BSides, odbywającego się w Las Vegas sympozjum na temat bezpiecznego przepływu informacji, została wykorzystana przez firmę Bitdefender, producenta programu antywirusowego, do niestandardowej akcji reklamowej.

W holu centrum konferencyjnego ustawiono wielką rzeźbę przypominającą słynne Koloseum, zbudowaną jedynie z pudełek prezerwatyw, promujących program antywirusowy Bitdefender. Twórcy rzeźby podkreślali, że „Koloseum prezerwatyw” symbolizuje ochronę, oferowaną przez tę aplikację.

Przeczytaj również:

Akcja nawiązywała także do wydarzenia, które miało miejsce rok wcześniej na konkurencyjnej imprezie Def Con. Grupa uczestniczek, niezadowolona z agresywnego zachowania mężczyzn biorących udział w konferencji, stworzyła specjalne karty. Wręczały je następnie tym uczestnikom, którzy dokuczali kobietom poprzez niechciane i obraźliwe uwagi.

Valleywag, plotkarski blog o życiu w Dolinie Krzemowej, stwierdził, że „Historia molestowania seksualnego kobiet na konferencjach IT jest dobrze udokumentowana. Organizatorzy tegorocznego BSides chcieli odciąć się od porównań do niesławnej konferencji Def Con, z dumą podkreślając różnice płci swoich prelegentów”.

Wśród społeczności hakerskiej, która tłumnie uczestniczy w obydwu konferencjach, „Koloseum prezerwatyw” wywołało wiele sprzecznych emocji. Organizatorzy akcji podkreślają jednak, że warto zwrócić uwagę na przekaz jaki niesie za sobą kontrowersyjna rzeźba.



Nadesłał:

Marken

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl